Wednesday, April 21, 2010

remut ngat muke jelitawan GSSB ni!

say cheesee to meq Nor!!!


menggoda!!!

To date: Almost eight months I’m working at Gandingan Spektra Sdn.Bhd. With the position as a SALES MARKETING MANAGER but the job scope bukan macam yang sepatutnya. Di mana aku sentiasa merasakan yang diri aku ini dijadikan sebagai patung perhiasan yang boleh bergerak-gerak, yang boleh bercakap & juga boleh memberi tindak balas yang kadang-kadang tidak seperti yang orang di sekeliling aku sangkakan.

Teringat pada kata-kata yang pernah di ucapkan oleh seseorang pada mula dia datang dan singgah ke ofis aku, “ D, ur boss is too clever,orang bisnes ni memang otak ligat... He spent almost 2 3 thousand per month, for a dolly like u, time nak ajak gaduh, u boleh gaduh, time nak ajak ketawa, u boleh ketawa...mana nak cari patung camni??kalo i, i pun nak dapat patung cam u”sambil dia cakap, dia gelak ok! Melampau x kata-kata die tu??agak la kan??... Tapi, xde sekelumit pun rasa marah aku kat dia, malahan buat aku termenung dan berfikir semula yang kata-katanya memang 150% benar.

Berbalik semula pada point aku yang kat atas tadi tu, status aku sebagai SMM, aku memang bengang sebabnya, aku x diberi peluang lasum dalam melaksanakan tugasan aku dengan sebaik mungkin. Pernah aku dipersoalkan dalam satu mesyuarat. Apa yang telah aku buat as a SMM?? Hee...soalan yang memang aku tunggu-tunggu tu?? Tapi dengan slumber aku boleh bagi jawapan pedas balik la kan?? Of coze, semua tahu kut mulut aku bila da out of control cam haram jadah jadinya kan..huhu...then, aku ingat lepas meeting tu, ok la kan?? Cam dah bagi la aku “kebebasan” dalam melaksanakan tugasan aku, tapi rupa-rupanya lagi x jadi apa jugak. Xpe lah aku cakap, sabar dulu la, aku pun bukannya budak hingusan yang tak boleh nak pikir gak kan??? So, aku masiiiiiiiiiiiiiihhhh BERSABAR. ( Dalam hati, Tuhan saja yang tahu bertapa aku tak suka bekerja dalam keadaan camni).

Stress?? Dengan kerja?? Uhmm..rasanya takde pun, tapi dengan Boss aku, YUP! Sebabnya lagi: Aku takkan dapat paham dia sampai bilabila pun.Dan aku tahu sikapnya takkan berubah sampai bilabila pun. Aku berani potong rambut aku la, ramai lagi staff lain yang berperasaan cam aku, tapi dieorang tak selaser aku( dalam konteks positif, tidak selantang aku untuk bersuara!) Selalu jer aku tanyakan soalan cepu emas aku kat dia, apa fungsi aku??? Comel kan soalan aku, aku tahu Boss aku mesti bengang kat aku sebenarnya, mana taknya, tak pernah ada orang lain buat dia camtu. Sorry Boss, ini lah NURUL MARDIANA anak CIKGU BESAR ABDUL ALIM( JKKK paling HENSEM alaf ini), cucu ARWAH HAJI MOHD yang pernah fames waktu duludulu kala.

Hampir lapan bulan? Banyak kenangan jugak la aku kat sini, dapat kenal kawankawan ofis yang memang gilagila, cuncun belaka. Dapat kenal orangorang bisnes, dapat jugak tahu selok belok jual beli kereta ni, tahu jugak camna proses daftar kereta kan??? Haa..dapat jugak beli kete sebijik, Tapi serius, otak je yang macam makin membeku, badan pulak makin menaik-naik. Aduhsss!! TENSION betul.
p/s: MAAF kalo mengguris manamana pihak, sekadar luahan perasaan yang sememangnya PSIKO ketika menulis entry ini. Nak marah, jumpa saya one-by-one, tak perlu lagi “surprise meeting” untuk bamboo saya. Hee~~

tak sabar nak jadi testimony Herba Life., habiskan antibiotic dulu Diana.

** Sekian, terima kasih.

No comments: