Sunday, June 19, 2011

selamat hari bapa

Salam pembaca blog,,,

Tanggal 19 Jun tak kira tahun ke berapa, sejak diperkenalkan tarikh itu akan diletakkan ke dalam kelendar dan akan diingat sebagai "HARI BAPA SEDUNIA".
seperti juga aku, yang akan secara tak langsung akan turut meraikan hari tersebut. sebab bagi aku hari hari adalah hari bapa, cuma bezanya apabila dah diiktiraf pada 17Jun, ianya lebih dirasai lah kut. sebab memang dah "stereotype", budaya masyarakat kita. 



Okey NEXT......
(perkongsian cerita mengenai LELAKI yang mengajar aku erti kasih sayang yang sebenar.)
Nama bapa aku, Abdul Alim Hj Mohd, atau panggilan wajib, ABAH. and abah aku ni sorang cikgu BESAR kat sebuah sekolah, (aku tak sebut la nama sekolah apa, sebab takut semua orang g cari dia)..he he he...
umur dia dah masuk separuh abad, bufday pun baru je lepas (11jun), tapi muka dia, gaya dia langsung tak serupa orang separuh abad, aku selalu tanya apa rahsia dia, and dia selalu jawab..

pertama: PEMIKIRAN KENA SENTIASA POSITIF. 
kedua: MAKAN MESTI MAKANAN YANG SIHAT/KURANG KOLESTROL. 
ketiga: HIDUP KENA SENTIASA BUAT BAIK DENGAN ORANG. 
keempat: HIDUP KENA SELALU CERIA. 
and kelima...
JANGAN TERLALU LAYAN MASALAH HIDUP!!!!!!!!!!!!! 
(cayya kan sama bapak gua, tips yang sangat berguna, terutama bagi orang yang banyak stress, kat ofis aku berlambak!) ha ha ha....

kalau bersembang ngan dia, berjam-jam pun aku tak sedar, sebabnya celoteh dia, kata-kata dia memang akan buat aku ngan adik-adik layan je, then lagi satu, apa yang buat aku KAGUM ngan abah aku ni, PEMIKIRAN dia, bukan nak puji, tapi memang layak dipuji, cam perdana menteri pun ada, sebab dia pun boleh kata penyokong kuat TUN M. Ha ha ha....then, bila dia bagi SPEECH, aku pun boleh cakap, (eh, abah aku ke ni???? sambil cubit pipi sendiri, sebab tak caya LELAKI hebat sedang berucap tu adalah abah aku).cheeehh..gitu, aku tulis lebih-lebih sal abah aku pun, bukan abah aku tahu aku ada blog..hehehehe.....

tapi pape pun, abah memang terbaik, dari aku umur sehari,sampailah dah cun cam LISA SURIHANI pun, masih lagi sama cara didikan beliau, dan aku sangatsangat bersyukur dikurniakan seorang BAPA sepertinya. walaupun tidak kaya dengan HARTA DUNIA, namun cukup untuk menyara kami sekeluarga, KASIH SAYANG serta PENGORBANAN yang abah curahkan selama ini, adalah HARTA yang paling BERHARGA. 

And as i always promised u abah, kak akan kerja sungguh-sungguh, buat yang terbaik, hingga berjaya. kaka akan jaga keluarga kita, adik-adik. Kak nak abah and keluarga kita hidup senang. Semoga ALLAH S.W.T sentiasa merahmati ABAH, dan KELUARGA kita.amin. 

SAYA SAYANG ABAH SAYA.
my abah and my mama :) love love love

No comments: