Thursday, June 30, 2011

selepas bertahun takbuat, bila dah buat, rasa nak tercabut otot.

Salam readers, 
Hope semuanya dalam keadaan baik-baik okeyh!
Semalam aku offday sehari, then duk pikir-pikir nak buatpe taknak bagi diri sendiri kebosanan, maklumlah duduk Key Eyl ni sorang-sorang.boyfriend lak nun jauh di pantai timur. jadi, aku kol member aku,budak climber, Fiaz, tanya dia free tak untuk berwall-climbing..(4okali jugak pikir nk g ke tak nak). he he he..
sempat lagi posing..fiaz, diana,ijat.

 tengah bincang la ni kut...

Lokasinya kali ni, di Taman Cabaran di Presint 5, Putarajaya. aku takpernah sampai sini, and mula-mula masuk kat sini, a bit surprised sebab tempat ni cam "sangat-sangat COOL".tak silap aku tempat ni largest indoor game in asia kut!! nnt kena check balik facts tu... huhu...pe yg best, ada macam-macam bentuk wall, macam-macam route, and paling best tengok macam-macam ragam "peminat sukan mendaki tembok tiruan" ni. tak terkecuali aku, yg cam sedikit kaget, maklumlah dah enam tahun tinggal benda-benda tu semua. macam zero! ada la 3 orang aku kenal kat citu termasuk fiaz, yg lain-lain semua tak kenal. 
Taman Cabaran, Presint 5, Putrajaya. 

 oii, coach pun boleh fall? pammm keerr fiaz????
Ada yang datang memang untuk training, enhance lagi skills yang sedia ada, ada yang baru nak berjinak-jinak, fall pun naik lagi, fall, naik lagi, bertapa gigihnya mereka-mereka ni..bagus bagus! ada yg naik sekerat jalan je, dah taknak naik da. tapi pape pun, cool sangat lah! 
nampak cam mudah, ada berani?

Actually, aku dah start climbing tahun 2002, time tu boleh kira aktif lah! apa taknya, tiap-tiap petang, habis je aktiviti koko kat sekolah, mesti aku akan berjalan ke KBST, yang taksampai sekilometer jarak dengan sekolah aku, untuk sambung koko climbing.hehe..gigih kan? time tu, memang tak rasa penat, semangat pulak tengah berkobar-kobar, maklumlah, remaja kan! semua nak cuba, semua nak buat. kat cini lah, aku start kenal ngn nasir, fiaz, matjad, lukman, and the gengsss!! and sampai sekarang, kami tetap bersahabat, tahun 2004, aku bertukar sekolah, ke kuantan, start dari haritu, aktiviti climbing aku dah mula terhakis sikit demi sikit, sampai lah...aku betul-betul "bersara" tahun 2006 tak silap..then, after a few years i leaved all my passion, i suddenly started to climb again. ho ho ho.....
ijat tengah training untuk game ni...gigih dah sampai atas. 

Tak sangka, pendakian pertama aku dah berjaya naik ke atas.. kalau dulu, badan aku besar jari manis, tapi sekarang dah hampir ibu jari, tapi still mampu naik ke atas, tu bermakna masih belum terlambat untuk menge-fit-kan kembali diri! 
and gambar-gambar kat bawah, ada lah cikit, walaupun camera tak canggih mana ye!boleh la tengok aksi-aksi tak senonoh aku. ha ha ha..!...

ini pulak aku. perlan-perlan...
fuuuhh..boleh ke aku sampai atas ni? 
nak panjat lagi, nak pikir lagi....huuuhhsss..
 chiayok chiayok!!! almost up....
 Ehs ehs, dah sampai atas cikmek ni, siap posed lagi tu?! PUAS HATI ok! ingtkan taksampai, rupanya masih mampu. ada berani? jom ikut saya...

p/s: jangan pernah ada perasaan tak percaya pada diri sendiri, kemampuan kita hanya kita yang tahu.cuba selagi berdaya.

2 comments:

~ iEyLa mYa ~ said...

wah...syabas babe...
jelesh wokeh..heee
pasnie bley r u jd triner i plk
haha

Diana Alim said...

hahahahahaa..babe!!!!!! it's fun up there..tak sangka i masih mampu merangkak sampai atas..hehe..