Saturday, December 8, 2012

“Moments. All gathering towards this one.” ― Jenny Downham, Before I Die

Salam semua, lamanya saya x update blog, hari ni berbekalkan masa terluang yang ada sipi-sipi ni, saya nak gunakan sebaiknya menceritakan detik yang tak sempat saya nak ceritakan last week. 

 krew produksi TV3 Umno 2012.

Last week, all well known yang kita ada satu perhimpunan parti yang paling besar di Malaysia ni kan? parti apa? parti Umno, parti keramat la untuk orang melayu khususnya, hehe..Perhimpunan Agung umno, yang berlangsung baru-baru ni di pwtc, dan saya untuk tahun keduanya medapat peluang dan kepercayaan sebagai antara 5 wartawan yang bertugas pada perhimpunan gergasi itu. Selain saya, kawan saya najib dan seniors saya, Halim, Izwan dan Heryanie. Alhamdulillah dengan gandingan mantap editor tugasan sperti En Rosli, En khaidir, Abg.Shaharil dan En.Kamay and not to forget En Nash, perjalanan berita kami berjalan lancar. satu pasukan kerja yang hebat saya kira pada tahun ini. krew produksi yang banyak membantu melancarkan lagi proses roll dari bilik operasi TV3 di pwtc. 

 saya dan tag nama saya! & kawan sy najib n yanie! 

 i love PM, najib di sebelah sy!

 gigih sangat uolls !

 best team ever!

Uolls, habis je perhimpunan agung umno yang selama 5hari tu, saya terus diserang demam, pergi jumpa doktor, check suhu badan sampai 38.8 darjah celcius, bapak la tinggi suhu badan saya, tapi nasib baik la saya cuti untuk tempoh yang agak lama, 5hari, haa...pulun la apa lagi, masa dimanfaatkan sebaik-baiknya. Kebetulan adik-adik saya ke sini untuk menghabiskan masa cuti sekolahnya. lagipun dieorang start saya kerja di KL ni, baru kali ni dieorang mai and saya manage to layan dieorang, kalau x sebelum ni, saya asyik xde masa je utk dey all. 

makan-makan!


So, nak pendekkan cerita, saya luangkan masa yang ada ngan adik2 saya, (tu pun selepas baik dari demam, 2hari terlantar kat rumah, nasib baik ada adik2 boleh tolong tengokkan saya.) sebagai balasannya, saya ceriakan dieorang dengan bawak dieorang g jalan2. 

 dengan anak pelancong dari palestin, yg kami jumpa di zoo negara!

We all do a window shopping dekat one utama, then next day, dengan family belah tunang, we all bawak adik-adik we all pergi mandi manda di Icity warter world. (tq syg sbb belanjan we all). Haaa, cerita pasal icity water world ni, tornado ride dia memang best! sangat sangat best dan adrenalin sgt bila naik tu. water games lain hanya biasa bagi saya, which mean kalau nak datang utk kali kedua, will think back about it. yang best part is free pelampung walaupun charged fee about RM35 for adult, which is x worth sgt. sebab permainan air dia macam terlalu biasa, kalau Rm20 baru ok kut. lagi satu i don't really like it sebab xde tempat proper for visitors nak rest ke apa, tempat duduk lak terhad, and panas yg teramat, laluan nak keluar visitors kena pusing round balik sampai ke kaunter masuk hanya untuk pulangkan jam tangan utk dapatkan balik duit deposit. Sangat elok sekiranya managment tengok balik susunan semua tu untuk bagi lebih kemudahan pada pengunjung. Chewaahh!,, gewtuu! 

 dengan wizard, pelakon filem Zoo

 with fatin! the 2nd sis.

 badak sumbu!

 rusa!

 singa!

 kura-kura aldama! 

 
 burung xtaw nama apa !

 maya n chela !

 gajah!

kenangan ni!

Ok, x cukup dengan icity, next day kami pergi Zoo Negara pulak, dekat zoo negara, biasa lah, binatang la kan yang kita dapat tengok, ada macam-macam binatang, baik dari sekecik-kecik katak sampai ke besar2 alam badak sumbu we all jumpa kat zoo. Harimau, singa, unta, zirafah, kucing hutan, babun, baning, buanya semua we all tengok and shake hand semalam. haha! - berbaloi RM25 untuk masuk and tengok semua binatang-binatang tu... Best part masa dekat zoo, kami makan bekalan yang kami masak dan bawak dari rumah. shonaaa sgt! And boleh pergi zoo, beli bantal.

Lepas balik dari zoo, kami pusing-pusing lagi di Curve, and they did some window shopping there too! Then balik singgah makan bakso kayu ara yg sedap tu! 

sempat juga kami spent time together, rai anniversary 1year engage! 
love you aiman


Dah cukup  5 hari offday, saya dah balik bekerja pun harini, uwaaa..malasnya, nak cuti lagi lah! Saya rasa dah cukup untuk apdate arini. hehe... sambung kerja!

p/s: setiap masa adalah sangat berharga. 


No comments: