Sunday, February 1, 2015

FULL DRESS FOR MAJLIS AKAD NIKAH ATAU MAJLIS RESEPSI.


Assalamualaikum w.b.t,

Pertama sekali, mohon maaf kerana mungkir janji untuk berkongsi pengalaman menguruskan majlis perkahwinan saya. Serius, tak tahu nak mula dari mana. Yang pasti, bukan mudah untuk menguruskan majlis, kalau boleh memang semua nak PERFECT dengan bajet yang ada. Tapi, jika kena caranya dan buat persediaan awal, ditambah dengan kerajinan pasangan pengantin untuk buat survey sebagainya. InsyaAllah, kalian akan berpuas hati dengan hasilnya.

But today, bukan nak kupas satu-satu pasal majlis kahwin yang dah berlangsung setahun lepas, tapi lebih kepada nak bagitahu yang saya dan suami dah decide untuk sewakan baju resepsi yang kitaorang tempeh khas haritu kepada sesiapa yang berminat. Actually hati kami terbuka selepas kawan-kawan asyik tanya berkenaan baju resepsi kami. Sebab sayang sangat sebenarnya nak bagi sewa baju ni, yelah! The value is there right?  

Ok, designer baju kami untuk akad nikah dan resepsi, adalah Aleng Tohara. One of the wedding maker yang agak top, baju yang dia buat memang terbaik! Dia akan design baju mengikut kehendak client dia, beedings dia for me, TIPTOP!

Ok, baju ni memang ditempah khas mengikut selera saya, saya seorang yang simple, jadi semua kalau boleh nak simple jer, simple namun ada sentuhan “kemewahan” disitu. Cheeewaah! *berangan* Baju ni saya pakai pada majlis resepsi saya dan Aiman yang berlangsung pada 31.08.2013. Baju akad nikah kami tak sewakan.

DETAILS BAJU UNTUK DISEWA:

1.       Sepasang Lelaki dan perempuan.
2.       Colour cream gold, high quality. Tidak panas!  
3.       Baju lelaki, bahagian dalam ala-ala vest separuh, luar coat. (sangat sesuai untuk lelaki yang kurus, bagi nampak lebih mantap).
4.       Aksesori lelaki seperti samping, tanjak, keris tidak disediakan.
5.       Baju perempuan, ala-ala kurung moden, lengkap dengan veil dan kasut (size 5).
6.       InsyaAllah, size baju fix S to M, (adjustable).






Official photographer for our big day is THE PHOTOLICIOUS. 


Bagi yang berminat, boleh email atau contact Diana.

Dengan subjek – BAJU PENGANTIN UNTUK DISEWA.

dhiaadeera@yahoo.com            017-9182331


Love, 
Diana Alim. 


No comments: