Tuesday, June 22, 2010

22 Jun 2010

I hate this feeling!
can u just simply ignore everything that means nothing Diana?
**shitt**

Apa pun, baru je aku nak luah perasaan kat blog ni, tak jadi pulak.
Tetiba tertarik dengan topik yang sedang ke udara di TV3 sekarang ini. WHI

/// Topik : SANTAU ANGIN ///

Kat bawah ini adalah antara tanda-tanda sama ada seseorang itu terkena santau angin:

1. Nafas berbau
2. Penyakit kulit
3. Istihadah ( haid palin cepat 1 hari, paling lama pun 14 hari, tp kalau dah lebih drp 14 hari tu, means dah lain macam la tu)
4. Sakit tulang belakang
5. Sendi2 utama jd lemah
6. Berubah perangai secara mendadak
7. Kuku menjadi biru
8. Kelopak mata hitam/ biru
9. Mimpi benda-benda tajam (pisau, keris tikam die)
10. Mimpi jatuh tempat tinggi
11. Mimpi yang ngeri (dipatuk ular, burung-burung dll)



ANTARA KESANNYA:
1. Tidak bermaya
2. Badan lesu
3. Boleh jadi strok
4. Cepat lupa ( sbb jin ini suka menyerang akal manusia)
5. Boleh mempengaruhi rutin harian

CARA MENCEGAH:

pix from nur zahwa zakiah blog

1. Kembali kepada AL-Quran & AL-Sunnah:

[128] Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongan kamu sendiri (iaitu Nabi Muhammad s.a.w) yang menjadi sangat berat kepadanya sebarang kesusahan yang ditanggung oleh kamu, yang sangat tamak (inginkan) kebaikan bagi kamu dan dia pula menumpahkan perasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-orang yang beriman.

[129] Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (wahai Muhammad): Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri dan Dialah yang mempunyai Arasy yang besar.

Amalkan ayat tersebut setiap kali selepas solat ( 7x baca ). Baca sebelum memakan makanan di kedai atau ditempat yang kita rasa kurang yakin.

2. kalau ada kemusykilan, boleh rujuk pada ustaz-ustaz, sesungguhnya yang baik itu datangnya dari ALLAH SUBHANAHUWATAALA, dan yang kurang itu adalah dari kita sendiri.

3. Kuatkan diri untuk melawan santau itu.

ALLAHUALAM
Semoga dijadikan ikitibar untuk kita semua, minta dijauhi segala kemungkaran itu. Ameen~~

4 comments:

izyan_5025 said...

saya pn bru je tgk ttg santau angin d tv3...info yg terbaik!

dieylayusof said...

hmm semoga semua dijauhkan daripada tu.amin.

Najib Mohd Idris said...

yar, atleast untuk kita sama2 beringat kan?
:)

D Layla Collection said...

hye..jemput singgah di laman web sy:
http://laylacollection.webs.com/
baju2 korea menarik tuk dimiliki..