Saturday, July 2, 2011

abg jaga, saya bengang sangat ngn awak?!?!!!!

Salam readers, 

Harap semua baik-baik ye!! (mood saya yang takbaik ni)
btw, jam sekarang menujukkan pukul 1:57pagi, dan aku masih lagi berada di kantur..(gigih kerja eh?) 
sebenarnya esaimen malam tadi, tu yang sampai sekarang masih kat ofis, pergi esaimen yang entah pape. buang masa, tenaga je, otak pun pening. air haram dihidangkan dengan terbuka, Nauzubillah. saborrr je lah.....


taknak citer panjang sal esaimen, sebab dah selesai dah pun. yang saya nak cerita ni, ada sorang guard yang memang terlampau kurang ajar. mungkin mak bapak dia tak ajar kut cara beradab nak berkomunikasi ngn orang. 

situasi pertama: 
suzuki swift yang dipandu aku bergerak dengan kelajuan 30km/jam masuk ke perkarangan ofis, dengan perasaan ingin cepat-cepat masuk ofis, ingest tape, then ketuk story, aku terus park kereta aku kat tepi jalan, kebetulan depan tempat aku parkir keretea, adalah beberapa mat bangla sedang gigih memasang khemah, (dalam hati tertanya-tanya jugak, event ape ke benda lah esok ni?)..sejurus kemudian, aku matikan enjin kenderaan, and bersedia nak masuk ofis, tetibe datang la sorang guard (polis bantuan) ketuk kuat-kuat cermin kete aku, (fuhh, kurang ajar tolll, takpe, aku biarkan)...then aku turunkan cermin kenderaan aku, and tanya, (kenapa bang?), korang tahu dia jawab pe? (meh aku citer..)

si kurang ajar: woooiii, tak nampak ke orang tengah pasang khemah ni? parking kat bawah,..( dengan nada kurang ajar okey, ngn gegak gempita dia menjerit, seolah-olah aku ni pekak)....
aku: oooh,,,jap je bang, parking jap je boley? 
si kurang ajar: ko takpaham bahasa ke? parking luar lah, ko buta ke org duk pasang khemah kat depan tu? 
si kurang ajar berkata lagi: kalau kete kena claim marah kat orang. 
aku: (terdiam, satu habuk perkataan pun tak keluar dari mulut aku, mungkin terkejut ngn tindakan dia yg tak pasal-pasal, ) --kereta aku belum pernah kena claim, kecuali sekali je,kat rumah aku, tupun sbb aku park berhari-hari pergi bandung. ha ha ha..mmg salah aku la kan?
***.tanpa membuang masa, aku terus reversed kereta aku, parking kat tepi jalan..******
masa aku nak masuk ofis, aku fikir jugak, perlu ke aku tegur guard tu,....then, aku tegur jugak akhirnya, sebab dah tak tahan sangat..

situasi kedua:
aku: abg, saya nak cakap cikit ni,,,,,
si kurang jar: haaa, cakap apa? (mungkin dia cam muka kau yg dia suh blah parking tadi kut)..
aku: abg tak boleh ke ckp leklok cikit, kalau nk suh parking kat bawah ke kat luar ke.....
si kurang ajar: ko nak aku cakap camne? dah ko tak nampak orang duk pasang khemah tu? 
aku: takdelah, cakap la leklok, takkan tak reti budi bahasa, bukan saya pekak pun.....
aku: cakap leklok je...bukan susah pun! 
si kurang ajar: ko nak aku cakap camne? (cam peri okey: dik, parking kat bawah ye, sambil wat lembik2 tengkuk dia)....

aku: takdelah sampai camtu..cakap leklok,,bukan ngn nada kurang ajar cam tadi...
si kurang ajar: (dia dah bengang, sambil dia cakap).....dahh..ko pergi..pergi..masuk..masuk.....
aku:( untuk seketika, aku berdiri, dan merenung ke arahnya..sambil mengelengkan kepala.) 
**dalam hati aku,Tuhan je tahu camne tahap kepanasan aku!)

p/s: orang bodoh, kalau dilayan, nanti kita yang akan kelihatan 40 kali ganda bodoh dari orang bodoh tu. 
mode: BENGANG!!!!!!! 

No comments: