Saturday, July 30, 2011

:) (: * ..* :) (:

Salam semua pembaca, harap semua berada dalam keadaan baik-baik ye! 

Ok, saya baru je balik dari bercuti, dan dah janji pada diri sendiri supaya tahan dari menulis sesuatu di blog ni. Takde apa sangat nak kongsi, cam biasa pengalaman balik kampong, pasti memang mengujakan, maklum lah, bukan je jumpa family tercinta, jumpa jugak hubby to be, haha!seronok sangat la cek ni oi…sempat la jugak pergi pusing Bandar K.T tu, Ya Allah, tak sangkanya yang Bandar KT cantik sangat pada waktu malam okey, lampu berelip-relip tak usah kate la…tak caya sangat, nak-nak view dekat depan istana maziah, kat taman syahbandar tu, [ time ni lah, saya mesti berangan nak ada kamera yg canggih, nak rakam semua yg saya nampak.] tapi tak tau la bila saya boleh ada semua tu. 

Urrmm…okey, proceed, ada satu malam tu, sy, hubby, and with my sis, shela, and my anak sepupu, akila pergi lah cari durian kat pasar kedai payang, punya la ramai orang cari durian, [dalam hati aku ni, ramainya org suka makan durian, walaupun bila sendawa tu satu kampong boleh bau!] eeeuuwww!!
Nak dijadikan citer, kat tempat-tempat jual durian tu, penjual yang ada memang kelakar ok, nampak rileks je diorang duk memekak mekak kat citu, tapi yang paling tak tahan, satu signboard yang tulis, 

“ JANGAN COCOH ISI DURIAN YANG DIPAMERKAN!”…cocoh? berpikir jap aku, kalau bukan org ganu, dia tahu ke apa maksud cocoh tu, cocoh tu cam cucuk  la kawan-kawan.. ha ha ha! 

Actually masa balik aritu, my mom is not around,  g kursus kat Langkawi, so, I be a mother, I cooked and served my siblings with my “gulai ayam”, actually the taste was not so bad lor, boleh la nk masak untuk hubby nanti..ahakss, berangan tu! Macam-macam aku masak, cheet, then bila ma dah balik tu, ma la pulak amik alih tugas masak-memasak ni.. hahaha! Sempat la merasa pulut durian ma.fuuhh!!

p/s:  eh, sambung esok la, nak balik dah..tadaa! lagipun takdak idea :p

No comments: