Monday, July 18, 2011

Hey Ladies, jangan mau dibilang lemah.apa apa an seyh!


Salam semua, harap semua dalam keadaan baik-baik, harini saya  rasa nak mengupas sikit la, mengenai sifat-sifat perempuan dari persepsi lelaki,mungkin kita tak sedar kita pun ada sifat-sifat cam kat bawah ni, thru observations, temanjiwa pun ada shared, & male friends:

SIFAT PEREMPUAN YANG LELAKI SANGAT SUKA:

CANTIK!! lelaki mana lah tak suka perempuan cantik kan? tp jangan la sampai sanggup cucuk sana sini, cantik natural sudah! okey, nak tahu tak, lelaki sebenarnya sangat sukakan perempuan yang sederhana, easy going, berdikari, ada sifat peramah, pandai bertolak ansur, and yang penting, lelaki sukakan perempuan yang ada pendirian, tegas dan tahu membuat keputusan. (Namun, tidak lah sehingga memonopoli hubungan.)  Uhmm, tapi lelaki pun suka jugak perempuan yang terselit sifat menjanya.ditambah pulak ngan sifat CARING, HONEST. Lagi satu IHKLAS! Terutama dalam menjalinkan sesuatu perhubungan. Ni tak kiralah berkawan ke, bercinta ke, tapi yang penting ada sifat tu. HORMAT ORANG TUA, ni sangat penting untuk perhatian kaum hawa! Kena tahu camna nak hormat orang lain, ibu bapa, bakal mertua, mertua ke! Lelaki memang sangat suka, senang cakap, dia akan sayang lebey la, if wanita pujaannya ada sifat ni, ++ , MENGHARGAI orang lain, tahu JAGA MARUAH DIRI
 i am beautiful gorgeous!

SIFAT PEREMPUAN YANG LELAKI KURANG SUKA:

Cerewet!! Ada juga kaum Adam ni, yang tak berapa nak suka dengan perempuan yang ada sifat cerewet ni, contohnya: nak pilih tempat makan pun kena cerewet, taknak tempat panas lah, nak kena yang ada aircond, macam-macam! Ada juga yang pergi shopping tu, sampai berjam-jam memilih, last-last, beli lah selai-dua?! Mana lah pakwe tak bengang kan?? Lelaki pun kurang suka taw, kat gurls yang tak tahu BAWAK DIRI, nak berkepit, mengada-ngada je. Ada jugak lelaki yang kurang suka perempuan yang BANYAK CAKAP. (so, cakap bile perlu? Ha ha ha) 



SIFAT PEREMPUAN YANG LELAKI LANGSUNG TAK SUKA:

Mungkin ada sesetengah lelaki, sukakan perempuan yang gedik, tapi gedik-gedik manja la! Sebab lelaki memang taksuka perempuan yang TERLEBIH gediksssss taw…sampai orang sekeliling tengok menyampah sangat! Sebab ramai perempuan yang ada sekarang, rasakan kena wat gediksss, baru boleh pikat lelaki, tapi awas, gediks-gediks awak tu kena jaga lah tingkah laku, awak tu perempuan.  
Ini boleh dianggap fakta > jangan sangka lelaki suka pada perempuan yang SEKSI. Seksi sebenarnya banyak maksud, ada yang perwatakan tu yang seksi, ada yang gaya cakap seksi. Tapi yang dimaksudkan, SEKSI pada pakaian, sampai ter-syok sendiri, tersembul buah-buah dada, sampai nampak seluar dalam, sampai terkeluar pusat! Malu lah kak oi, rasa dah cun sangat eh??? Atleast pakai la elok sikit noorr..jangan HIPOKRIT!!! Sebab lelaki memang benci perempuan yang HIPOKRIT. (lagi elok, tutup aurat).
 NO SEXY SEXY EH!!!


p/s: sesunguhnya yang baik itu datangnya dari Allah s.w.t, yang cela itu datangnya dari manusia itu sendiri. Waallauallam. 

“dah la tu, penat nak ngupas dah, pandainya mengupas sifat-sifat kaum sendiri ye! Awak tu macam mana? Ada ke sifat-sifat macam awak tulis tu?” --jadi diri sendiri lagi baik.

No comments: