Wednesday, November 30, 2011

kompilasi seminggu yang haru biru!

Salam semua, i hope that all of you are doing well.
Its quite some time that i didn’t posted any updates to my blog. 


 it's me..the sedey one!

For a last few days I’ve been buzy with the Kuala Lumpur Wall Crimes Tribunal – where I think semua kita tahu yang M’sia is the host to the Tribunal prosiding- Di mana pendakwaan dilakukan terhadap  dua bekas pemimpin negara kuasa besar, iaitu bekas president Amerika Syarikat, George W.Bush dan rakan sekutunya, mantan presiden Britain Tony Blair atas dakwaan menceroboh Iraq dan menjadi dalang serangan terhadap Perang Iraq 2003.

Friends; I think i’m not gonna story much on that, but I promised to come out with the summary of the four days tribunal, deal? 

What more interesting to share with you is my “kecuaian" where began with my sikap acuh tak acuh aku, then selalu ambil mudah semua perkara, then barulah menyesal tak sudah! Sumpah sangat kecewa! U know what? This morning where i supposed to take flight to my hometown,and will only took me 45 mins to be home, tapi last-last 8 jam i kena tunggu and naik pulak bas! (sedih). I bought the flight icket almost a week ago, but i tak tahu la macam mana ‘bengap” sangat, atau I was too buzy with this and that,  sampai x sempat nak check properly on that ticket, jadual perjalanan – departure time jam berapa, all the basic things that all people should  do  before flying to the sky!   And I’m not gonna take anothet flight since that it’s cost meRM 400++ for a one way trip. Huhuhu..nowayyy!!! I rather take bus even it’s took me 7 hours to arrive. 

Then, I asked the taxi driver to ride me to Hentian Putra wher I hope that there will be a bus ticket for me this morning, after got my ticket, sementara menunggu bas bergerak tu, sempat lah aku menjamah hash brown and cup of coffee di Mc’donald’s, sambil  mengenangkan kealpaan sendiri,     ( boleh, sendu kat diri sendiri?? )  

Tepat jam 10am, bas bergerak menuju ke destinasi, ooppss, tadi masa menunggu kat terminal bas tu, i met my friend, nasrul namanya, so, I thought we are not in the same bus, but we were wrong. Haha..we ride a same bus, and he just sat besides me,.
Saya : encik, tempat duduk saya, napa dah ada orang duk cini?
Driver: takpe, duk je mana-mana nak duduk.. MOTIFFF??
(then situasi mesti lah kecoh seketika, masing-masing dah keliru nak duk mana. First and last la I naik bas ni. )
Okey, dalam bus pulak, aircond sejuk sangat-sangat, tak menahan cek menanggungnya u all. Mana tak biasanya kalau cek naik bas, mesti cek akan bawak semua bantal, selimut. (sendu lagi) sudahnya tak boleh lena sangat. After 3hours we all sampai la kat cherating, then the bus stop there for lunch, ok la, sebab perut pun dah lapar sangat. Hehe...

Aku ngan nasrul pun makan la jugak nasi sikit, alas perut kaedahnya. Siap-siap semua aku basuh tangan, the time I wash my hand, ada la sorang makcik ni, datang-datang terus hulur tangan dia ngan kasar dan kurang ajarnya, cam laha....t je makcik tu, tapi sabaww je la, sebab temanya “orang tua, kita kena lah hormat”. Paling tak boleh blah, dia boleh renjis-renjis kat aku!! Arrgghh!!!  

 i wish to have more money!!! yeahh...
Flight ticket : Firefly – RM130.00
Taxi Fee : - RM50.00 ( from kota Damansara – Subang- Subang- Hentian Putra)
Bus Ticket : - RM40.00
Mc’Donald’s Breakfast: - RM6.00
Newspaper : - RM3.00 Cosmopolitan : -RM5.50
Lunch stop meal : - RM 6.00
Total : - RM KIRA SENDIRI LAH.Hehe.....

 the reason why i always in KT besides my family members.

 my beloved family..muahxx!

Pape pun, Alhamdulillah selamat sampai rumah, dan kini dah pun selamat kembali ke Kuala Lumpur. 
with on duty for "PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2011, di PWTC from 28Nov to 03 Dec 2011.

p/s: minggu ni adalah minggu ternganga-nganga buat diriku, 

2 comments:

nurmisnan said...

Money is nothing compare kasih sayang
dari keluarga.. m i rite?

Walaupun budget terlebih tapi bila jumpa mak abah depan mata hilang segala masalah...

Diana Alim said...

:) you are right pretty!!!