Friday, September 7, 2012

07sept2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua, 

Pada hari ini ketika sedang saya menulis coretan di blog saya, anda mungkin tertanya-tanya kenapa bahasa saya begitu tersusun sekali bunyinya, indah kan kalau saya mampu memulakan penulisan yang bahasanya begitu tersusun. Amat indah. Sebenarnya saya baru selesai menghadiri kursus bahasa yang dihoskan Pengerusi Media Prima Berhad, Datuk Johan Jaafar, walaupun ringkas dan singkat tempoh kursus tersebut, banyak pendedahan mengenai penggunaan bahasa yang betul dapat saya pelajari. 

Dan seperti selalu, program yang dihoskan sendiri Datuk Johan Jaafar tidak pernah mengecewakan, saya selalu teruja untuk menghadiri setiap program beliau, samaada secara formal atau tidak formal yang lebih kepada memberi pengetahuan kepada "staff" beliau. 

Seperti kata beliau, bahasa itu adalah mudah, indah, dan biarlah ia mudah untuk difahami dalam konteks komunikasi kita. Jangan cemarkan keindahan bahasa itu dengan kesalahan yang boleh kita elakkan.   

Beberapa minggu lalu, saya sedikit sibuk dengan tugasan harian, bermula beberapa hari sebelum Aidilfitri sehinggalah ke hari ini, Kuala Lumpur, Johor, Australia, balik ke Terengganu, kembali ke Kuala Lumpur, esok ke Kuantan, kemudian Terengganu sehinggalah 17 september kembali semula ke Kuala Lumpur.

Saya sering berfikir, sampai bila saya akan terus bekerja? Secara asasnya, kita bekerja demi mencari rezeki, meneruskan kehidupan dengan kudrat sendiri, tanpa mengharapkan duit ibu bapa. Malah kembali berbakti kepada kedua orang tua, Namun, dalam mencari kesempurnaan hidup sebagai seorang hambaNya yang dikurniakan tubuh badan serta akal fikiran yang baik untuk terus bekerja.Saya masih belum menemui "jiwa" saya. Masih banyak yang perlu dilaksanakan namun masih banyak rintangan yang perlu saya tempuh dalam mencari "jiwa" yang masih samar-samar untuk digapai. 
  `````````````````````````````````````` 
Gambar sepanjang aidilfitri :) 














  :)

No comments: