Tuesday, January 8, 2013

jangan kantoikan diri sendiri bro!

Salam people, i hope u guys are doing fine. 

harini aku emosi, ada aku kisah? 

Aku kecewa dengan sikap segelintir manusia yg masih mengamalkann polisi sama dan masih berpegang dengan corak pemikiran yg lama, Ok, dalam sesebuah organisasi, apakah yg anda faham dengan maksud "penilaian"? Bila menilai u kena ada asas yg kukuh untuk menilai, jgn hanya menilai hanya dengan konklusi awal yg dah dibuat, itu hukan menilai namanya, itu dipanggil menindas. Istilah KPI appraisal juga seharusnya dilupuskan bagi syarikat yg sentiasa mengutamakan kroni dan tak habis-habis dengan politik dalaman, sama juga kalau masih x boleh nak get rid dengan sikap "jaga bontot sendiri", sampai tenggelamkan org lain. go to hell u fucker.

Dan orang yg sepatutnya membuat penilaian seharusnya datang dari orang yg bersih dan layak untuk menilai, ini kalau yg menilai pun terumbang ambing, masih lg sibuk bercakap banyak menilai orang, itu tak adil namanya, kerana yg menilai hanya Allah Taala sahaja, ok, aku faham nanti kau akan cakap ini penilaian kerja, ok, kerja, tapi adakah kau menilai apa hasil kerja aku? tidak kan?... tapi jjika kau tak pandai menilai, jangan kau buat andaian kau dengan mengatakan itu ini, Aku jelek dengan spesis manusia sepeti kau. jangan hanya kerana kau orang lama, dan ada enjin kipas yg gergasi, kau boleh buat sesuka hati. 
  
Diam aku bukan bermakna kamu bebas menyatakan apa sahaja, diam aku juga bagiku mengumpul kekuatan untuk aku terus berdiri berhadapan dengan manusia seperti kamu. Perjalananku masih jauh dan aku tidak mahu sia-siakan hanya kerana dikelilingi manusia seperti kamu.

Aku diam bukan tanda aku mengiyakan apa yg ko cakap, tapi aku diam sebab aku terkelu dan aku x de kuasa nak melayan manusia macam kau, aku tidak akan memalukan kau, sbb aku masih tahu menjaga air muka kau, tapi sampai suatu tahap sabarku ada batasnya, dan x tertanggung, maka kau lah yg akan mendapat malunya nanti. Jangan sampai semua rahsia, kelompangan yg dimilki kau diketahui umum. 

Aku tak kisah apa markah gred yg kau bg kat aku, tp tolong biar ia berasaskan kepada fakta yg betul, jangan kau pandai-pandai nk bagi ikut suka hati mak bapak kau, kau xtaw sejauh mana effort aku untuk bagi utk kerja aku, without any COMPLAINT! Aku selalu percaya yg memberi rezeki kepadaku adalah Allah bukan kau. so do i care? but what i supposed to defend, i will fight it. and will stop semua accusation you.  

*f..%^^^#$$@*

p/s: kalau hanya tahu jaga wardrobe, buatpa nak buat tugas yg awak x layak buat?

 

No comments: