Thursday, June 27, 2013

Waktu dan kita saling berkejaran.


Alhamdulillah, masih lagi ingat password blog, setelah hampir dua bulan tidak meng-update apa-apa verita di blog ini. Kekangan waktu yang menjadi halangan utama yg mengehadkan aku untuk berkongsi segalanya disini. 

Ye betul !! aku sudah tidak punya waktu yang panjang untuk merangkumkan segalanya dalam satu masa. Setiap saat berlalu dengan pantas tanpa aku sedar, kita sudah hampir menemui Ramadhan. Pantasnya waktu berlalu, tanpa menunggu kita... InsyaAllah jika dipanjangkan usia, kita akan sama-sama menjalani ibadah puasa. InsyaAllah. 

Seingat aku, awal Mac - Aku memulakan pengajian PJJ aku di UITM, seperti baru semalam menjejakkan kaki ke sana. Namun, masa berlalu... pantas... membawa aku dan rakan-rakan ku yang lain hampir menamatkan pengajian kami untuk semester pertama. Alhamdulillah.. setelah berhempas pulas, membahagikan masa antara kerja dan study. Classes, test, quizzes, presentations, Consultation, Group assignments, and final that is just around the corner. Semuanya mencabar jiwa dan raga aku. Semput yang teramat bila memikirkan hidup menjadi pekerja + pelajar ini, dua-dua menjadi keutamaan kepada aku, yang paling best.. ketika aku dalam waktu mempersiapkan diri ke alam perkahwinan.  Semuanya berlaku serentak.  Perjalanan ini telah aku rangka, sekaligus aku yg mencorak haluan hidup aku. Aku hanya mendoakan yg terbaik buat aku. 

Yang pasti, segalanya berlaku serentak, & some of them is out from what I've planned! 

Now, jiwa masih lagi tidak tenteram.. Esaimen Photo Comm masih tidak sempurna! Final paper belum selesai. Persiapan kahwin masih tidak lengkap. Doakan aku kalian! 

" kadang2 kita lupe apa dan di mana kemahuan dan di mana kita.. hanyut dek permainan duniawi yg stiasa melingkari perjalanan hidup kita.. tanpa pedoman.. tanpa petunjuk.. bukan kita lupe.. cuma kita lalai dalam jalani erti kehidupan.. aku stiasa memohon dariNya agar dipermudahkan sgalanya.. kehidupan hgga akhir nyawa.. usaha dan keredhaan dariNya.. amin.. ~Aiman Sidek"... 

 Makan beramai-ramai bersama classmates. 
 
 Bersama-sama perah otak, buat Group assignment for Sociology! *gila 2 hari x tidur*

 Aktiviti jika ada kesempatan. jogging bersama teman, FIAZ!

 Ooohh, ini si kembar saya okey! hensem boys.( masih x lepas 40hari )

 My life!forever! my Abah, also my big supporter. 

 Joined treasure hunt -we won the first place for regular/ media category! (Alhamdulillah rezeki ) 

 Luangkan waktu bersama tunang tersayang.This was teken somewhere in Sogo, x pernah-pernah nak jalan Sogo kan?

 Gambar ini masa di Genting Highland. pergi sana semata-mata nak bg udara sejuk dan jugak lepak minum di OLDTOWN. 

 Ini pula masa di One Utama, mencari barang-barang yg  perlu :) 

 Ini photo timeline sekarang, Photo ni pun masa kami jd bridesmaid HAni! bukan Pre wedding shoot! sebab mmg kami xde pre-wed shoot! Aiman cam xnak je. huhu..


 Masa di Yayasan Kepimpinan Global, Putrajaya. sempat lagi pose kan? sabar je lah!

I love this! like real. 

p/s: those photos actually was published eralier in my Facebook, just in case my blog followers, yg nak tengok kan.So yg rasa xnak tengok, jangan tengok ok!  

 

2 comments:

Unknown said...

menarik juga... Miss, blog anda ni saya jadikan bacaan juga d blog saya, tengok: trigonasfarmer.blogspot.com

Diana Alim said...

thank you. insyaallah sy akan berkunjung ke blog anda. salam syawal.