Thursday, June 23, 2011

ingat cun lah tu.....

salam readers,

Alhamdulillah aku dah selamat sampai rumah, negeri di pantai timur, yang kaya dengan pulau-pulau yang menarik. okey, teruskan. aku nak cerita perjalanan sebelum nak sampai rumah ni.
tepat jam 6pm, aku angkat beg keluar dari ofis, teksi awal-awal dah booked. after 30minit, aku tiba  di Subang Airport, airport paling dekat dengan tempat aku, besides, sekarang aku kurang favor if semata-mata nak murah, aku kena pergi LCCT, dah la jauh giler, aku kejar masa, plus if pergi LCCT, tambang taxi, busuk-busuk dah RM80++.


with mylove...
 

SO, to be smart and save, aku pilih FireFly, but please cop awal-awal, sebab cam aku, last minit punya booking, amik, dekat RM300 jugak la tiket aku,one way okey. BUt, what to do, and mr love pun cakap okey, dia hadiahkan tiket tu, his reason:

Sesampai je aku di airport, aku bergegas ke kaunter "check-in", dah setel semua, aku terus masuk departure room, malas nak lepak luar.seperti biasa, lagak aku a bit like princess, (berangan la), terkedek-kedek melangkah masuk sambil kedua-dua tangan membimbit makanan. tangan kanan aku pegang hazelnut shake, my kiri hand is holding two big apples donnut.. cam best sangat la tu ehk?..
sampai je dalam departure room, aku pilih seat yang paling tersorok, kononnya privacy la.....then aku keluarkan donut aku yang memang nampak sedap gilerr! maklumlah perut pun nganm-ngam tengah lapar..urrmm...makan punya makan sampai tak tengok kiri kanan. sempat la habis sebijik, haah..pastu perut lain macam, menggesa untuk segera bangun ke "tandas"..

..waktu ni lah, aku menyusun langkah, dengan penuh hati-hati, yang pnting penuh bergaya! sebab time tu aku sedar ada mata-mata gatal yang memandang, aku tak tahu la tengok apa, kasut ke, baju ke, rambut ke, pinggang ke, yg pentig pandangan penuh bermakna..ehem ehem...(namun harus diingat, pandangan lelaki ke atas wanita adalah berbeza dengan pandangan wanita kepada wanita.)

okey, masuk toilet, aku buat apa yang patut, selesai buat apa yg patut, aku keluar, then terus cari cermin. cam biasa bukan aku je perempuan yg buat camtu, semua org g tandas, before kuar akan tengok cermin, nak tengok cun ke tak kut..hehe....time ni la aku perasan ada something kat muka aku, lebih spesifik- kat keliling mulut aku, hampehhhh!!!! cream coklat donut yg aku makan tadi melekat kat pipi aku. bapak la,,,malu okey, bukan main tadi aku control cun, rupa-rupanya muka aku tengah comot, so, paham-paham je la kenapa mata-mata tadi tengok aku.. hu hu hu :(

errmm, rasanya dah tak tahu nak tulis apa, sebab mata pun cam tak boleh bukak je,time ni dengar suara pembantu juruterbang, mengatakan yang kami sekarang berada pada paras 15 ribu kaki dari aras laut,dengan kelajuan purata 400km/jam. dan suhu lak waktu tu dilaporkan 26darjah celcius. dan lagi 20minit, dijadual menyentuh lantai negeri Terengganu Darul Iman. Alhamdullilah.

dan ketika entry ini ditulis, aku dah pun selamat berada di rumah, with families, and mrlove.

p/s: jangan terburu-buru, periksa keadaan sekeliling. motif?

No comments: