Saturday, April 28, 2012

BERSIH 3.0


Salam semua.
Tak nak mukadimah banyak-banyak hari ni. Aku nk tulis direct je pasal BERSIH 3.0/ 28 APRIL 2012.  
So, aku mintak maaf awal-awal kalau ayat aku kali ni agak kasar atau sangat kasar, sebab memang aku dah tak daya nak tengok gelagat-gelagat manusia yang tak bertanggungjawab, yang xde harga diri, yang xde pegangan agama, yg takde kerja buat, yang tekde rasa syukur, yg apa-apa lagi lah! Pendek kata...yang BANGANG!!! Yg akidahnya dah terpesong, yg bergurukan pemimpin yg menujuk jalan ke lembah kehancuran. Yg bertuankan AMBIGA! Yg dirinya bagai LEMBU DICUCUK HIDUNG! (p/s:lembu pun lagi cerdik la bai..)

Kalau aku boleh tanya penganjur BERSIH, kalau korang tak kenal  aku tak tahu lah. Nak je aku tanya camni, “HEY AMBIGA, APA MOTIF LU NAK BUAT HIMPUN BERSIH-BERSIH NI? APA NIAT KAT DALAM HATI HITAM LU?” then bila dia lempang aku pun, aku rasa berbaloi. BTW, aku nk ucap congrats kat DTK KJ, sebab debate ngn dia haritu, depa ni lagi ke nk ajak PM debat, baru hantar anak buah, dah KECUUUT PERUTTT!! Hahahaha......(so sad lah bai..) 

Lu nk tuntut sistem pilihanraya yg bersih kan? Lu nk apa? Apa yg SPR tak buat untuk lu? Lu mintak itu ini? SPR timbang, malah ada yg dah laksanakan, ap lg yg lu nak? Napa lu x cakap je terus, GUA saja nak bikin kecoh la comel, gua saja nk rosakkan MALAYSIA, gua saja nk kasi “anak-anak lembu” gua bikin provok dekat kerajaan lah! Tu je niat asal gua comel... comel pesal kasar sangat ? Mana tak kasar AMBIGA, lu melampau lah, aritu lu nak perjuangkan amalan songsang, lu songsang ka? Anwar songsang kah? Hahaha...(sorry gua terlepas cakap.)- Nauzubillah. 

Balik semula ke BERSIH siang tadi tu, depa janji...ikut semua arahan pihak berkuasa, tapi sudahnya, REMPUH aja sekatan polis, jangan nk cakap aku tipu la, tulis ikut suka la apalah, Yg pergi tu lebih tahu apa yg berlaku! ( aku cakap sama lu bai, kalau aku ni polis, aku tembak semua lembu-lembu ni), bikin kecoh, orang nak carik makan pun susah, adik aku nk balik kampung naik bus pun stuck, aku nk g esaimen pun jalan jem nak mampus. Apa lg bai apa lagi? 

Pergi himpun kat DATARAN MERDEKA, JALAN-JALAN KAT SEKITAR KL, dah DBKL kuar arahan, JANGAN, DILARANG..mampus tak dengar arahan tu, depa duk kumpul jugak kat tempat larangan, pelangcong luar tengok, “OhmyGOD! What the hell is happening here?” omg! Omg!!! Haaa, sambil tu, bukan TV3, RTM, BERNAMA, and apa lg media yg aku x sebut daaa...Media LUAR ni, duk skodeng je bai... ( lu pikir la sendiri bai).. 

Apa-apa pun, aku sebagai rakyat yg ada prisip hidup! Yang ada maruah diri, yang sayangkan MALAYSIA, yang sayangkan IBUBAPA, ADIK-ADIK aku, yg sayang KEHARMONIAN yg ada,hasil pimpinan PMs aku dari zaman dulu sampai sekarang. Aku taknak gara-gara “lembu-lembu LAHANAT BERSIH” ni, semua tu hancur! 

Ok, sekian, balik umah tengok MANIA lg best! 

Salam hormat, selamat tidur!

3 comments:

Old-Trafford said...

Mungkin diorang buat bersih 3.0 ni sebab nak suh SPR lagi telus untuk pilihan raya akan datang ni.

haritu ada baca kat blog ni pasal daftar pengundi

http://amenoworld.blogspot.com/2012/04/timun-babi-kena-aniaya-oleh-spr.html

Anonymous said...

old-trafford~nak telus? selama ni tak teluskah? pru-12 dlu pun kelantan tetap PAS pegang, selangor, perak,kedah bertukar corak pemerintahan di bawah DAP/PAS...apa lagi yang tak telus?

link blog amenoworld paling tak bagus dibuat rujukan~ sriusly~ =.=

NurMisnan said...

sedih dgn bersih 3.0..
tidak bersyukur dgn apa yg ada